Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου

Σχ. Έτος 2023-2024

8ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΙΚΑΙΑΣ “Ζωρζ Σαρή”

ΑΡΜΕΝΙΩΝ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ 11, Τ.Κ. 18450

ΝΙΚΑΙΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 210 4918921 – 213 1302359

e-mail: mail@8dim-nikaias.att.sch.gr

site: https://8dim-nikaias.att.sch.gr/

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

8ο 12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο

Νίκαιας

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά

Κωδικός Σχολείου (ΥΠΑΙΘ)

9520136

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα τoυ Σχολείου (διεύθυνση)

Αρμενίων Προσκόπων 11,

Τ.Κ. 18450,

Νίκαια

Τηλέφωνο

210 4918921 – 213 1302359

   

e-mail

Ιστοσελίδα

mail@8dim-nikaias.att.sch.gr

https://8dim-nikaias.att.sch.gr/

Διευθυντής Σχολικής Μονάδας

   Συμεών Χατζηαθανασίου

Υποδιευθύντρια

   Ευανθία Τσαλίκη

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων

   Παντελής Ρατζούδης

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Βιώνουμε άλλη μια ιδιαίτερη σχολική χρονιά που απαιτεί αλλαγές σχετικές με λειτουργικά θέματα του σχολείου, τις οποίες καλούμαστε να κατανοήσουμε και να εφαρμόσουμε. Η προσαρμογή όλων μας κρίνεται αναγκαία για τη διατήρηση μιας ασφαλούς καθημερινότητας. Χρειαζόμαστε απαραιτήτως τη δική σας συνεργασία, έτσι ώστε να συμβάλουμε στην υλοποίηση του κοινού μας στόχου.

Συνεχίζουμε και τη σχολική χρονιά 2023-24 να λαμβάνουμε μέριμνα για την αποφυγή του συνωστισμού και τον περιορισμό των επαφών μεταξύ παιδιών-γονέων- προσωπικού κατά την προσέλευση και την αποχώρηση από το σχολείο.

Το σχολείο είναι ο χώρος εργασίας μας, το δεύτερο σπίτι μας και προσφέρει αγωγή και εκπαίδευση με στόχο την ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε μαθητή. Για να λειτουργήσει ομαλά και αποδοτικά όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) αποδέχονται και σέβονται τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.

Ο παρών κανονισμός συντάχθηκε από το Σύλλογο Διδασκόντων και έχει σκοπό να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις, ώστε να πραγματοποιείται αποτελεσματικότερα η εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής, με κοινό στόχο την πρόοδο των μαθητών αλλά και την υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία και η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση, η πειθαρχία όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας κ.λπ.

Με αυτές τις σκέψεις, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την εφαρμογή του κανονισμού και ευελπιστούμε ότι υπάρχει πρόθυμη συνεργασία μαθητών και γονέων με το προσωπικό του Σχολείου, προκειμένου να διευκολυνθούν οι κοινές επιδιώξεις όλων μας: η αγωγή, η κατάρτιση, η καλλιέργεια και η ασφάλεια των μαθητών.

Περιεχόμενα

     

1.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

2.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ

 

2.1.

Φοίτηση – Απουσίες

 

2.2.

Άφιξη στο σχολείο

 

2.3.

Προσευχή – πρωινή συγκέντρωση

 

2.4.

Διάλειμμα

 

2.5.

Αποχώρηση από το σχολείο

 

2.6.

Ολοήμερο Σχολείο

 

2.7.

Σύγχρονη τηλεκπαίδευση

 

2.8.

Επισκέψεις – γιορτές

 

2.9.

Συμπεριφορά – Αγωγή

 

2.10.

Εξωσχολικά αντικείμενα

 

2.11.

Παιδαγωγικός έλεγχος

 

2.12.

Επίδοση και αξιολόγηση μαθητών

 

2.13.

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

 
     

3.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

 

3.1.

Σχολείο– Γονείς/Κηδεμόνες 

 

3.2.

Επικοινωνία Γονέων/Κηδεμόνων με εκπαιδευτικούς

 

3.3.

Σχολείο – Φορείς

 

4.

ΑΠΟΔΟΧΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

 

1.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Το ημερήσιο διδακτικό ωράριο, διαμορφώνεται ως εξής:

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

  • υποδοχή των μαθητών στο σχολείο: 08:00 – 08:15
  • έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου: 08:15
  • λήξη υποχρεωτικού προγράμματος – αποχώρηση μαθητών: 13:15 (εξάωρο)

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

(μόνο για τους μαθητές του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο)

  • Λειτουργία Πρωινής Ζώνης

     Προσέλευση μαθητών : 07:00 – 07:15

      Ώρα Πρωινής Ζώνης : 07.15 – 08.00

  • έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος: 13:15
  • λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος: 17:30

Η κατανομή των διδακτικών ωρών και των διαλειμμάτων του σχολείου, καθώς και η διάρκειά τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

ΠΡΩΙΝΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

ΩΡΕΣ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

 

08:00 – 08:15

15΄

Υποδοχή μαθητών : 08.00 – 08.15 

Πρωινή προσευχή : 08:15

08:15 – 09:00

45΄

1η ώρα

09:00 – 09:40

40΄

2η ώρα

09:40 – 10:00

20΄

Διάλειμμα

10:00 – 10:45

45΄

3η ώρα

10:45 – 11:30

45΄

4η ώρα

11:30 – 11:45

15΄

Διάλειμμα

11:45 – 12:25

40΄

5η ώρα

12:25 – 12:35

10΄

Διάλειμμα

12:35 – 13:15

40΄

6η ώρα

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΩΡΕΣ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

 

07:15 – 08:00

45΄

Πρωινή Ζώνη

Υποδοχή μαθητών : 07:00 – 07:15

Ώρα Πρωινής Ζώνης : 07.15 – 08.00

13:15 – 13:20

Χρόνος μετάβασης στην αίθουσα γεύματος

13:20 – 14:00

40΄

Γεύμα – Διατροφική Αγωγή

14:00 – 14:10

10΄

Διάλειμμα

14:10 – 14:55

45΄

1η ώρα

14:55 – 15:05

10΄

Διάλειμμα

15:05 – 15:50

45΄

2η ώρα

15:50 – 15:55

Διάλειμμα

15:55 – 16:40

45΄

ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σχολικοί Όμιλοι

16:40 – 16:45

Διάλειμμα

16:45 – 17:30

45΄

Σχολικοί Όμιλοι

Οι γονείς – κηδεμόνες των μαθητών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αποχώρησης από το σχολείο στις 14:55 ή στις 15:50 ή στις 17:30.

2.ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ

2.1.Φοίτηση – Απουσίες

Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.

Οι μαθητές οφείλουν να σέβονται το ωράριο του καθημερινού προγράμματος και ιδίως να τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, παρελάσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.).

Η απουσία τους από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.). Σε περίπτωση που ένας μαθητής απουσιάζει, πρέπει να ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός της τάξης για το λόγο της απουσίας και όταν η απουσία είναι πολυήμερη ή επαναλαμβανόμενη ενημερώνεται και η Δ/νση του σχολείου.

Η φοίτηση των μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία παρακολουθείται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης και καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες.

Όταν η απουσία ασθένειας παραταθεί πέραν των τριών (3) ημερών, απαιτείται ιατρική βεβαίωση που να αναφέρεται η ασθένεια και να διευκρινίζεται με σαφήνεια η δυνατότητα του μαθητή να παρακολουθεί μαθήματα χωρίς τον κίνδυνο μετάδοσης της νόσου.

Σε περίπτωση που γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως -την ίδια ημέρα- τον εκπαιδευτικό της τάξης και τη Δ/νση του Σχολείου και να υπογράψει στο βιβλίο αποχώρησης.

Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, απαραίτητο είναι οι Μαθητές των Α’ και Δ΄ τάξεων να προσκομίσουν εγκαίρως το Ατομικό Δελτίο Υγείας (ΑΔΥΜ). Το ΑΔΥΜ ισχύει για 3 χρόνια. Για τη συμμετοχή των μαθητών σε ορισμένες εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες θα αποστέλλεται το ανάλογο έντυπο προς συμπλήρωση.

2.2.Άφιξη στο σχολείο

  • Η άφιξη των μαθητών γίνεται από τις 08:00 μέχρι τις 08:15 από την είσοδο του σχολείου που βρίσκεται σε  πεζόδρομο επί της οδού Αρμενίων Προσκόπων 11.
  • Μετά την είσοδο των μαθητών στον αύλειο χώρο του Σχολείου οι μαθητές παραμένουν στον χώρο για την πρωινή προσευχή. Όταν ξεκινάει η προσευχή, η πόρτα κλείνει και οι μαθητές που δεν πρόλαβαν να μπουν παραμένουν εκτός, μέχρι την ολοκλήρωσή της.
  • Για λόγους ασφαλείας των μαθητών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος οι αυλόπορτες κλείνουν στις 08:15΄.
  • Οι μαθητές που προσέρχονται αργότερα από τις προαναφερθείσες ώρες, γίνονται δεκτοί στο σχολείο, όμως για να μην δημιουργείται αναστάτωση στο παιδαγωγικό έργο του τμήματος, παραμένουν στο χώρο των γραφείων και εισέρχονται στην τάξη τους στις 9:00. Η καθυστερημένη πρωινή προσέλευση μαθητών στο σχολείο δημιουργεί σοβαρό παιδαγωγικό πρόβλημα στη λειτουργία του τμήματος.
  • Η είσοδος γονέα / κηδεμόνα ή επισκέπτη στους χώρους του Σχολείου επιτρέπεται μόνο κατόπιν ραντεβού.  (Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 4918921 – 213 1302359, Email σχολείου: mail@8dim-nikaias.att.sch.gr )

2.3.Προσευχή – πρωινή συγκέντρωση

Η πρωινή προσευχή γίνεται στον αύλειο χώρο του σχολείου.

Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί.

2.4.Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βγαίνουν από τις αίθουσες και κατεβαίνουν στο προαύλιο και κατευθύνονται στον χώρο που έχει οριστεί για το τμήμα τους, ώστε να μην υπάρχει ανάμειξη μαθητών/τριών διαφορετικών τμημάτων στο προαύλιο. Ο κάθε εκπαιδευτικός φροντίζει για τον αερισμό της τάξης του και εξέρχεται τελευταίος. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, οι μαθητές θα παραμένουν εντός του κτηρίου, όπως αναγράφεται στο πρακτικό. Κανένας μαθητής και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές/τριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του καλό είναι να παραδίδεται αυτό από τον γονέα/κηδεμόνα σε εφημερεύοντα δάσκαλο του σχολείου.

Για κάθε τάξη έχει καθοριστεί συγκεκριμένος χώρος προαυλισμού, ώστε να αποφεύγονται ατυχήματα. Οι μαθητές οφείλουν να προαυλίζονται μόνο στο χώρο που έχει καθοριστεί για την τάξη τους:

Στον προαύλιο χώρο απαγορεύονται τα παιχνίδια με κάθε είδους μπάλα, τόσο στο πρωινό όσο και στο ολοήμερο πρόγραμμα. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, οι μαθητές οφείλουν να συγκεντρωθούν στο χώρο που έχει οριστεί με σήμανση για το τμήμα τους (ή παραμένουν σε γραμμές στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν Γυμναστική). Οι διδάσκοντες τους παραλαμβάνουν και τους συνοδεύουν στις τάξεις.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος κάλυψης φυσικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Εάν προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα οι μαθητές απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους, που βρίσκονται στο προαύλιο και δεν εισέρχονται στους χώρους των γραφείων χωρίς άδεια.

2.5.Αποχώρηση από το σχολείο

Η αποχώρηση των μαθητών/τριών από το σχολείο πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου της τάξης και γίνεται με τη συνοδεία γονέων ή κηδεμόνων ή ατόμου που έχει οριστεί από αυτούς.

Αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλειά του/της (ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη γονέων/κηδεμόνων, εξασφάλιση συνοδείας μαθητών/τριών με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους, καταγραφή στο βιβλίο αποχώρησης μαθητών & υπογραφή γονέα κατά την παραλαβή του μαθητή).

Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον κηδεμόνα τους, ακόμα και αν αυτός καθυστερήσει, και δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι.

Η αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο, υπό την εποπτεία των εφημερευόντων, γίνεται ως εξής:

  • Λίγο πριν το τέλος του εξάωρου, στις 13:10, οι μαθητές των Α΄ & Β΄ τάξεων που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους συνοδεύονται στην έξοδο από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την τελευταία ώρα και αποχωρούν από την έξοδο του σχολείου επί της οδού Ν. Μπελογιάννη.
  • Στο τέλος του εξάωρου, στις 13:15, οι μαθητές των Γ΄, Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄ τάξεων που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους συνοδεύονται στην έξοδο από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την τελευταία ώρα και αποχωρούν από την έξοδο του πεζόδρομου επί της Αρμενίων Προσκόπων .
  • Στο τέλος του ολοήμερου προγράμματος οι μαθητές που είναι εγγεγραμμένοι σε αυτό αποχωρούν από την έξοδο του πεζόδρομου επί της Αρμενίων Προσκόπων, σύμφωνα με την ώρα αναχώρησης που έχουν δηλώσει οι γονείς-κηδεμόνες τους στην αρχή της σχολικής χρονιάς, δηλαδή είτε στις 14:55 είτε στις 15:50 είτε στις 17:30.
  • Μόνο σε περιπτώσεις έκτακτων καιρικών συνθηκών οι γονείς επιτρέπεται να παραλαμβάνουν, ανά τμήμα, τα παιδιά από τον στεγασμένο χώρο του σχολείου που βρίσκεται έξω από την αίθουσα Πολλαπλών Εκδηλώσεων. Στην περίπτωση αυτή θα αποχωρούν πρώτα οι μαθητές των τάξεων που βρίσκονται στο Ισόγειο. Κατόπιν, θα αποχωρούν οι μαθητές των τάξεων του 1ου ορόφου και έπειτα του 2ου, σύμφωνα με το σχέδιο διαφυγής έκτακτης ανάγκης.

Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας του σχολείου ανήκει αποκλειστικά στους γονείς/κηδεμόνες. Όσοι από αυτούς συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους, πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους και να περιμένουν στον χώρο που τους έχει οριστεί έξω από τις εισόδους – εξόδους του σχολείου. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.

Για οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα οι γονείς θα ενημερώνονται από το σχολείο με σχετική ανακοίνωση. Οι ανακοινώσεις θα αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του σχολείου ενώ η επικοινωνία θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

2.6.Ολοήμερο Σχολείο

  • Για το Ολοήμερο Πρόγραμμα η σίτιση πραγματοποιείται στην αίθουσα που έχει οριστεί για κάθε τμήμα.
  • Το γεύμα των μαθητών/τριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους για όσους μαθητές/τριες δεν είναι εγγεγραμμένοι στο πρόγραμμα «Σχολικά γεύματα».
  • Συνιστάται η χρήση σκευών μιας χρήσης, αν είναι εφικτό, ή αυστηρά ατομικών σκευών, καθώς και η ενημέρωση των μαθητών να μην μοιράζονται μεταξύ τους φαγητό/ή και νερό.
  • Ακόμη συνιστάται τα παιδιά να χρησιμοποιούν αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα χεριών πριν και μετά τη λήψη του γεύματος, καθώς και πετσέτες για καθαριότητα  (δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης). Συνιστάται το γεύμα των μαθητών να βασίζεται σε υγιεινή διατροφή.

2.7.Σύγχρονη τηλεκπαίδευση

Σε περίπτωση αναγκαιότητας παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η υλοποίησή της θα γίνει σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας.

Υπενθυμίζουμε πως τα μαθήματα μέσω τηλεδιάσκεψης είναι υποχρεωτικά.

2.8.Επισκέψεις – γιορτές

Οι διδακτικές επισκέψεις και οι σχολικές γιορτές είναι μέρος της σχολικής ζωής, βοηθούν στην αποτελεσματικότερη πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές δεν πρέπει να απουσιάζουν από αυτές, παρά μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο.

Οι ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών παραμένουν αμετάβλητες σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται αναλόγως, σύμφωνα με τις εκάστοτε εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ (π.χ. στις Εθνικές γιορτές ορίζεται η διάρκεια της γιορτής και δε λειτουργεί το Ολοήμερο).

2.9.Συμπεριφορά – Αγωγή

      1. Οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, τους συμμαθητές τους και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου.
      2. Κάθε μορφή εκφοβισμού (πρόκληση σωματικού πόνου, διάδοση φημών, απομόνωση από παρέες, προσβλητικά λόγια και μηνύματα, ηλεκτρονικός εκφοβισμός κλπ.) απαγορεύεται αυστηρά, ελέγχεται αυστηρά και αντιμετωπίζεται αναλόγως και κατά περίπτωση από τον εκπαιδευτικό, τον Διευθυντή του Σχολείου ή τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα πάντα με την εκπαιδευτική νομοθεσία.
      3. Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλό είναι να διακρίνονται για την καλή και καθαρή τους εμφάνιση. Τις ημέρες που έχουν γυμναστική πρέπει να έχουν αθλητική περιβολή και καπέλο(τις ημέρες με μεγάλη ηλιοφάνεια).
      4. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές οφείλουν να τηρούν τους κανόνες της τάξης. Αυτό σημαίνει πως όχι μόνον παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία αλλά και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση. Βασικό καθήκον κάθε μαθητή είναι η προσπάθεια, η μελέτη, ο σεβασμός σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, η αλληλεγγύη και η ομαλή συνύπαρξη.
      5. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στη συμπεριφορά των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων για λόγους πρόληψης ατυχημάτων. Οι μαθητές υποχρεούνται να παίζουν και να κινούνται στους υποδεικνυόμενους χώρους, φροντίζοντας αυτοί να διατηρούνται καθαροί. Η τήρηση των κανονισμών είναι επιβεβλημένη όχι μόνο για λόγους εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου αλλά και για λόγους ασφαλείας των παιδιών. Οι βοηθητικοί χώροι (τουαλέτες) πρέπει να διατηρούνται επίσης καθαροί.
      6. Το σχολικό βιβλίο παρέχεται στους μαθητές δωρεάν. Η κακή χρήση, η καταστροφή και η σκόπιμη στέρηση της δυνατότητας να ξαναχρησιμοποιηθεί, πέρα από την οικονομική διάσταση, έχουν ως μεγαλύτερη αρνητική συνέπεια τον ευτελισμό της έννοιας του βιβλίου.
      7. Οι μαθητές σέβονται τα προσωπικά αντικείμενα των συμμαθητών τους και σε καμία περίπτωση δεν τα χρησιμοποιούν χωρίς την άδεια των κατόχων τους.
      8. Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Όλοι οφείλουμε να προσέχουμε τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του Σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, ασχημίζει και υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο βρισκόμαστε πολλές ώρες την ημέρα. Γι’ αυτό διατηρούμε τους χώρους καθαρούς, δεν γράφουμε στα θρανία και στους τοίχους, δεν προκαλούμε φθορές στα έπιπλα και στο εποπτικό υλικό.
      9. Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη σχολική περιουσία από πρόθεση. Παράλληλα οι γονείς του οφείλουν να αποκαταστήσουν τη ζημιά.
      10. Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός σχολείου οι μαθητές ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
      11. Εν κατακλείδι, οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τον Κανονισμό του Σχολείου. Κάθε άλλο θέμα που θα ανακύπτει και δεν προβλέπεται στον παρόντα Κανονισμό θα αντιμετωπίζεται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο των Διδασκόντων του σχολείου, με πνεύμα συνεργασίας και παιδαγωγικής ευθύνης.

2.10.Εξωσχολικά αντικείμενα

Απαγορεύονται στο σχολείο παντός είδους αντικείμενα που η χρήση τους μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών. Πιο αναλυτικά οι μαθητές, εκτός από τα αναγκαία σχολικά είδη για το ημερήσιο πρόγραμμά τους, δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο μπάλες και παιχνίδια, πολύτιμα αντικείμενα, τιμαλφή ή άλλα υλικά.

Επίσης εντός του σχολικού χώρου, αλλά και κατά τις εκπαιδευτικές επισκέψεις εκτός σχολείου, οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν κινητά τηλέφωνα, ταμπλέτες, “έξυπνα” ρολόγια χειρός και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα καταγραφής και επεξεργασίας εικόνας και ήχου (υπ’ αρ. Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018 εγκύκλιο ΥΠ.Π.Ε.Θ.). Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην υπ’αριθμ. 10645/ΓΔ4/22-1-2018 Υ.Α. (ΦΕΚ 120/τ.Β’/23-1-2018) παιδαγωγικά μέτρα.

2.11.Παιδαγωγικός έλεγχος

Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Η υπερβολική επιείκεια νομιμοποιεί τις αποκλίσεις και ισχυροποιεί την αντίληψη της ατιμωρησίας. Αν η συμπεριφορά του μαθητή δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά του και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε ο μαθητής αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του.

Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι διαδικασίες που θα ακολουθηθούν είναι οι ακόλουθες:

α. Παρατήρηση

β. Επίπληξη

γ. Παραπομπή στον Διευθυντή

δ. Ενημέρωση γονέων

ε. Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων

Οι γονείς ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια παρεκκλίνουσα συμπεριφορά των παιδιών τους και την επιβολή κυρώσεων. Η στενή συνεργασία Σχολείου-Γονέων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

2.12.Επίδοση και αξιολόγηση μαθητών

Κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη ξεχωριστή προσωπικότητα και έχει τις δικές του ανάγκες, τα δικά του προβλήματα και τη δική του ψυχοσύνθεση. Αυτό κάνει πολύ δύσκολο και πολυσύνθετο το έργο της διαπαιδαγώγησης και αξιολόγησης του μαθητή.

Η αξιολόγηση των μαθητών συνδιαμορφώνεται από:

✔Τη συμμετοχή στο μάθημα και τις καθημερινές εργασίες της τάξης

✔Την καθημερινή προφορική επίδοση στο μάθημα της ημέρας

✔Την επίδοση στις γραπτές επαναληπτικές δοκιμασίες

✔Την επιμέλεια και τη συνέπεια στις εργασίες που έχει για το σπίτι

✔Τη συμμετοχή και συμπεριφορά στην ομάδα που ανήκει

✔Τη γενική συμπεριφορά απέναντι στους συμμαθητές και τους δασκάλους του

Στο τέλος κάθε τριμήνου, καθώς και στο τέλος της σχολικής χρονιάς, ο εκπαιδευτικός αξιολογεί τη συνολική επίδοση των μαθητών του και παραδίδει τη βαθμολογία στο Διευθυντή. Ο Σύλλογος Διδασκόντων, τηρώντας τις γενικές οδηγίες του ΥΠΑΙΘ, αποφασίζει την ημερομηνία και τον τρόπο με τον οποίο οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται για την πρόοδο των παιδιών τους και παραλαμβάνουν τους ελέγχους ή τους τίτλους προόδου/απολυτήρια.

2.13.Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε κατάρτιση σχεδίου για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.

Διαμορφώθηκε αναλυτικό σχέδιο διαφυγής, και σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (σεισμού, πυρκαγιάς, πλημμύρας, κ.λπ.), οι μαθητές των τάξεων συγκεντρώνονται στο προαύλιο.

Σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους:

  • Οι μαθητές/μαθήτριες ενημερώνονται για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
  • Πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους, αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων ο Διευθυντής, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές/μαθήτριες, οι γονείς/κηδεμόνες, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λπ. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

3.ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ/ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

3.1.Σχολείο – Γονείς/Κηδεμόνες

Φυσικοί κηδεμόνες του μαθητή είναι ο πατέρας και η μητέρα του. Εάν κατοικούν σε άλλη πόλη ορίζουν οι ίδιοι με έγγραφη δήλωση τον κηδεμόνα του μαθητή. Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων, ως κηδεμόνας του παιδιού ενώπιον του σχολείου νομιμοποιείται ο γονέας που έχει την κηδεμονία με δικαστική απόφαση, την οποία οφείλει να προσκομίσει στο σχολείο. Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του πρέπει το Σχολείο να ενημερωθεί άμεσα.

Οι γονείς/κηδεμόνες:

  • Εγγράφουν το μαθητή στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με τον Διευθυντή και με τους εκπαιδευτικούς της τάξης και παρακολουθούν τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση.
  • Ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τον μαθητή. Οφείλουν να γνωστοποιούν στον δάσκαλο της τάξης κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά στη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή (ενημέρωση για πιθανή λήψη φαρμακευτικής αγωγής, αν έχει αλλεργίες σε φαγητό ή φάρμακα κ.λπ.). Οφείλουν επίσης, αν υπάρχει, να προσκομίσουν γνωμάτευση από ΚΕΔΑΣΥ ή από κάποιο άλλο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο, και να ενημερώσουν αν προκύψει κάποιο πρόβλημα υγείας κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
  • Δικαιούνται να έχουν πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή
  • Οφείλουν να συμμετέχουν στις τακτικές μηνιαίες συγκεντρώσεις, καθώς και σε τυχόν έκτακτες που ορίζει ο εκπαιδευτικός της τάξης. Επίσης οφείλουν να ενημερώνουν το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο.
  • Καλούνται από τους εκπαιδευτικούς του παιδιού και/ή τον Διευθυντή του σχολείου, όποτε κριθεί αναγκαίο, για την πορεία του μαθητή και κυρίως όταν υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα στη μάθηση ή τη συμπεριφορά του.
  • Είναι καλό να επισκέπτονται συχνά την ιστοσελίδα του σχολείου, ώστε να ενημερώνονται για τις Ανακοινώσεις, για Δραστηριότητες και Εκπαιδευτικές Επισκέψεις των τάξεων, αλλά και για πολλά άλλα θέματα που αναδεικνύονται στον χώρο της ιστοσελίδας.

Είναι σημαντικό να μην παραβλέπεται ότι η εμπιστοσύνη του μαθητή στο σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το σχολείο και τον δάσκαλο.

Για οποιοδήποτε θέμα παιδαγωγικό, διδακτικό ή διοικητικό, οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται αρχικά στον αντίστοιχο εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας, οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα. Μόνο σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη απευθύνονται στο Διευθυντή του σχολείου.

3.2.Επικοινωνία Γονέων/Κηδεμόνων με εκπαιδευτικούς

Η Διεύθυνση του σχολείου και οι εφημερεύοντες είναι υπεύθυνοι δια νόμου για την ασφάλεια των παιδιών και διατηρούν τις πόρτες εισόδου και εξόδου του σχολείου τους κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του. Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων / κηδεμόνων στους χώρους του σχολείου, την ώρα της λειτουργίας του δεν επιτρέπεται.

Ομοίως, δεν επιτρέπεται και στα μέλη του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων σύμφωνα με το ΠΔ 79/2017 αρθ. 18 ακόμα κι αν τους έχει παραχωρηθεί χώρος εντός του σχολείου.

Η ατομική μηνιαία επικοινωνία γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς για την ενημέρωση σχετικά με την πρόοδο των παιδιών γίνεται είτε δια ζώσης, είτε τηλεφωνικά.

Η επικοινωνία δια ζώσης πραγματοποιείται μόνο κατόπιν ατομικών ραντεβού.

Για οποιοδήποτε επείγον παιδαγωγικό ή διδακτικό θέμα αλληλοενημέρωσης γονέων και εκπαιδευτικών, πραγματοποιείται ανάλογη επικοινωνία κατόπιν συνεννόησης.

Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους.

3.3.Σχολείο – Φορείς

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί την επίσημη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του εκπαιδευτικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου των εκπαιδευτικών και του Διευθυντή του κάθε σχολείου. Τα θέματα όμως της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών, του Διευθυντή και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Ο κοινωνικός περίγυρος αποτελεί το περιβάλλον μέσα στο οποίο το σχολείο αναπτύσσει το μορφωτικό έργο του. Η Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι επιστημονικοί, καλλιτεχνικοί και πολιτιστικοί φορείς, πέρα από το θεσμικό τους ρόλο, είναι οι κοινωνικές συνιστώσες του σχολείου. Ένα ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων αυτών για να επιτύχει στην αποστολή του.

4.ΑΠΟΔΟΧΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

Ο παρών εσωτερικός Κανονισμός συντάχθηκε με στόχο να ρυθμίσει τις συνθήκες της καθημερινής σχολικής ζωής, ώστε να διασφαλίζεται η τάξη και η ομαλότητα, να διευκολύνεται το εκπαιδευτικό έργο και να ενισχύεται η παρεχόμενη εκπαίδευση.

Ο Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές κι εγκρίθηκε από το Σχολικό Συμβούλιο, όπως αυτό συγκροτήθηκε με βάση τον Ν. 4823/2021 αρθ. 107. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από αυτόν αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση, από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Κοινοποιείται στους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου, ώστε να είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμος από όλους.

Η εφαρμογή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Νίκαια, 12-9-2023