Εκπαιδευτικές Επισκέψεις






Σήμερα, Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025, τα παιδιά μας της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης επισκέφτηκαν τη Μονή Δαφνίου και βίωσαν ένα μαγικό ταξίδι στην Ιστορία!




Με οδηγούς τις εξαιρετικές ξεναγούς – μουσειοπαιδαγωγούς, κ. Μαργαρίτα Σκανδάλη και κ. Ευαγγελία Αγγελοπούλου, τα παιδιά ταξίδεψαν στον χρόνο, έμαθαν, εντυπωσιάστηκαν, αλλά και διασκέδασαν με πρωτότυπα εκπαιδευτικά παιχνίδια!




Η Μονή Δαφνίου βρίσκεται στο Χαϊδάρι, στις παρυφές του Όρους Αιγάλεω, επί της Λεωφόρου Αθηνών, στο ρεύμα προς Αθήνα 11 χλμ. από το κέντρο της, και είναι κτισμένη στη θέση που υπήρχε το Ιερό του Απόλλωνα στο Δαφνί. Η εντυπωσιακή αρχιτεκτονική της και η ιδιαίτερη ψηφιδωτή διακόσμηση του ναού της μονής, την καθιστούν ένα από τα πλέον εξαιρετικά μνημεία της βυζαντινής τέχνης. Από το 1990 αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.




Η μονή ιδρύθηκε τον 6ο αιώνα πάνω στα ερείπια του ναού του Δαφναίου Απόλλωνα ο οποίος είχε καταστραφεί από τους Γότθους το 395. Κάποιοι κίονες ιωνικού ρυθμού του αρχαίου ναού χρησιμοποιήθηκαν και πάλι.




Το καθολικό της μονής χρονολογείται στον όψιμο 11ο αιώνα και ανήκει στον αρχιτεκτονικό τύπο του οκταγωνικού σταυροειδούς ναού. Εκεί σώζονται ψηφιδωτά, τα καλύτερα διατηρημένα της πρώτης περιόδου (Δυναστεία Κομνηνών, 1100 περίπου) που αντιπροσωπεύεται από την αυστηρή και ιερατική απεικόνιση του Παντοκράτορα Χριστού στο εσωτερικό του τρούλου, κύριο χαρακτηριστικό της Μακεδονικής εποχής.




Η ονομασία της μονής έχει συνδεθεί με το αρχαίο Ιερό του Δαφναίου Απόλλωνα, πάνω στο οποίο θεωρείται ότι έχει κτιστεί. Υπάρχουν όμως και άλλες εκδοχές. Μία από αυτές αναφέρει ότι πήρε το όνομά της από το πλήθος των δαφνών που υπήρχαν στην περιοχή και ίσως αυτός ήταν και ο λόγος ίδρυσης του αρχαίου Ιερού. Μία άλλη εκδοχή την συσχετίζει με την Παναγία της Δάφνης στην Κωνσταντινούπολη.



Τα παιδιά της Γ τάξης επισκέφθηκαν στις 23/1/2025 το Christmas Theater και παρακολούθησαν την «Αργοναυτική Εκστρατεία» της Κάρμεν Ρουγγέρη.
Τα παιδιά μέσα από αυτή τη καλο-σκηνοθετημένη παράσταση κατάφεραν με ενθουσιασμό να συνδυάσουν αυτά που έχουν διδαχθεί για τον Ιάσονα και το χρυσόμαλλο δέρας, μέχρι και να γνωρίσουν καινούργια πρόσωπα της ελληνικής μυθολογίας που σχετίζονται με την αργοναυτική εκστρατεία.





Σήμερα, Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2025, τα παιδιά της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης επισκέφθηκαν το νέο κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης και ταξίδεψαν στην ιστορία της νεοελληνικής τέχνης από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα, μέσα από έργα, σχολές και ιστορίες δημιουργών.
Το πρώτο έργο που είδαμε, στην κεντρική είσοδο της Πινακοθήκης, ήταν η «Λαϊκή Αγορά» του Παναγιώτη Τέτση. Ένα συμβολικό τρίπτυχο με συνολικό μήκος μεγαλύτερο από 15 μέτρα, που δηλώνει ότι, όπως μια λαϊκή αγορά είναι ανοιχτή σε όλους, έτσι και η Εθνική Πινακοθήκη είναι ένα μουσείο ανοιχτό σε όλο τον κόσμο!




Επόμενος σταθμός στην εξέλιξη της ελληνικής ζωγραφικής ήταν τα έργα του Γ. Ιακωβίδη που εκπροσωπούν τη λεγομένη Σχολή του Μονάχου, καθώς και τα έργα του Θεόδωρου Βρυζάκη του κορυφαίου Έλληνα ζωγράφου του 19ου αιώνα και του θεμελιωτή του ελληνικού κλάδου της «Σχολής του Μονάχου»: «Η Έξοδος του Μεσολογγίου» και «Υπέρ πατρίδος το παν».




Επόμενα έργα ήταν του Κωνσταντίνου Βολανάκη ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες ζωγράφους του 19ου αιώνα που θεωρείται ο «πατέρας της ελληνικής θαλασσογραφίας».




Μια στάση στην τοιχογραφία με την οποία ο καλλιτέχνης Φώτης Κόντογλου διακόσμησε το σπίτι του το 1932 και «Η ωραία Αδριάνα των Αθηνών» του λαϊκού ζωγράφου Θεόφιλου Χατζημιχαήλ ήταν τα επόμενα έργα, αφιερωμένα στη γενιά του ’30, εξαιρετικά δείγματα δουλειάς που φέρουν το φως και τις μνήμες της πατρίδας μας.




Είδαμε το εμβληματικό έργο του Κωνσταντίνου Παρθένη, «Αποθέωση του Αθανασίου Διάκου», που ταυτίζει την αποθέωση του Αθανασίου Διάκου με την Ανάσταση του Χριστού και κατόπιν παρατηρήσαμε και αναλύσαμε το χαρακτηριστικό έργο η «Κοπέλα στο παράθυρο» του Γεωργίου Άβλιχου, εκπρόσωπου της επτανησιακής τέχνης του 19ου αιώνα, που ασχολήθηκε κατά κύριο λόγο με την προσωπογραφία αλλά και με την ηθογραφία και τη νεκρή φύση.




Ο Νίκος Εγγονόπουλος ένας από τους συνεπέστερους εκπροσώπους του Υπερρεαλισμού στην Ελλάδα: «Ποιητής και μούσα» και «Δήλος».




Ανεβαίνοντας στον τρίτο όροφο της Εθνικής Πινακοθήκης, το ταξίδι στην ελληνική τέχνη ολοκληρώθηκε με νέα ρεύματα και μορφές τέχνης, όπως το έργο του Γιάννη Γαΐτη, ενός από τους εκπροσώπους της Ποπ-αρτ στην Ελλάδα. Σήμα κατατεθέν της τέχνης του, οι χαρακτηριστικές φιγούρες με μαύρα μαλλιά, μπλε καπέλα, ριγέ ή καρό κοστούμια και σανιδόμορφα κορμιά με τα χέρια κολλημένα στο σώμα.




Τελευταίο έργο, «Οι καβαλάρηδες της φωτιάς» του Αλέκου Φασιανού, με το χαρακτηριστικό ύφος. Τα παιδιά μας χάρηκαν μια εξαιρετική ξενάγηση, σε όλους τους χώρους της Πινακοθήκης, σε ένα μαγικό, εικαστικό ταξίδι!





Την Πέμπτη, 19 Δεκέμβρη 2024, τα παιδιά μας της Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης παρακολούθησαν ένα από τα σπουδαιότερα έργα της ελληνικής παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, “Τα γενέθλια” της Ζωρζ Σαρή, από την Παιδική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, σε διασκευή – σκηνοθεσία Δημήτρη Αγαρτζίδη και Δέσποινας Αναστάσογλου.




Στο Θέατρο Rex – Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη», τα μάτια ενός 8χρονου κοριτσιού θα οδηγούν μικρούς και μεγάλους σε μια διαδρομή στην επταετία που σημάδεψε τη χώρα μας. Μια παράσταση για τη συλλογική μνήμη, την αξία της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, μα και για το τίμημα που πληρώνουν όσοι μάχονται για τα ιδανικά τους ενάντια σε ένα ανελεύθερο καθεστώς.




Λίγα λόγια για το έργο
Η Άννα ονειρεύεται το πάρτι γενεθλίων της και πολλά-πολλά πολύχρωμα μπαλόνια. Όμως, μπαμ! Ένας ξερός κρότος την ξυπνά. Μήπως έσκασαν τα μπαλόνια της; Όχι, όχι, τα μπαλόνια είναι στη θέση τους, όμως το πάρτι της δεν μπορεί να γίνει. Έχει ξημερώσει 21η Απριλίου 1967. Η ζωή της αναποδογυρίζει: οι γονείς της είναι αναστατωμένοι, αγαπημένοι φίλοι κρύβονται, συλλαμβάνονται ή φεύγουν, τα παιδιά πρέπει να προσέχουν τι λένε. Και ο αγαπημένος της νονός, που κάθε τόσο «τακτοποιεί» μαζί της το «συρταράκι» με τις μπερδεμένες σκέψεις, φυλακίζεται.




Στα επτά χρόνια της δικτατορίας των συνταγματαρχών που ακολουθούν, η Άννα θα ζήσει σε ένα καθεστώς ανελευθερίας και φόβου μεγαλώνοντας πριν την ώρα της, βιώνοντας όλες τις συνέπειες της νέας πολιτικής κατάστασης στη ζωή της. Το μικρό κοριτσάκι ωριμάζει, αμφισβητεί, αντιδρά, αντιστέκεται και μεταμορφώνεται σε μια 15χρονη κοπέλα που ξέρει τι σημαίνει αγωνίζομαι για τα πιο υψηλά ιδανικά: για την ελευθερία και τη δημοκρατία.






Τα παιδιά της Δ τάξης την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου επισκέφτηκαν τον Εθνικό Κήπο και πήραν μέρος στο πρόγραμμα “Φυτά – Δέντρα: ο πλανήτης αναπνέει”.




Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, συνεργάστηκαν και παρατήρησαν ζωντανούς οργανισμούς του κήπου, ανακάλυψαν πώς αυτοί λειτουργούν και αναπτύσσονται.


Είχαν την ευκαιρία να μυρίσουν, να συγκρίνουν και τέλος να καταγράψουν το αποτέλεσμα της έρευνας τους!


Στο τέλος μάζεψαν υλικό για το φυτολογιο τους…και για να έχουν ένα ενθύμιο από τον Εθνικό Κήπο!




Σήμερα Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024 οι μαθητές της Γ΄ τάξης έζησαν μια σύγχρονη εμπειρία στο βιωματικό και αθλητικό πάρκο Paradise Park επηρεασμένη από την ενότητα της Ιστορίας, τη Μυθολογία.



Μέσα από ποικιλία βιωματικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων ερμήνευσαν το κόσμο της ελληνικής μυθολογίας (12 θεοί του Ολύμπου, άθλοι του Ηρακλή, η ιστορία του Θησέα και του Μινώταυρου).

Στο πρόγραμμα συμπεριλαμβανόταν και αθλητικό πρόγραμμα προσαρμοσμένο στην ηλικία των παιδιών.

Την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου, η Α΄και Β΄τάξη, επισκέφθηκαν το “εργαστήρι του πηλού” στον Άλιμο.
Εκεί, είχαν την ευκαιρία να δουν και να χρησιμοποιήσουν εργαλεία αγγειοπλαστικής και γλυπτικής.
Στο εργαστήρι, τα παιδιά έφτιαξαν το “λασποαποτύπωμά” τους. Στη συνέχεια, έπλασαν και ζωγράφισαν τα δικά τους έργα, τα οποία αφού στεγνώσουν στον ήλιο, θα ψηθούν σε ειδικό φούρνο κεραμικής για να καταλήξουν στους μικρούς δημιουργούς τους που με τόσο ενθουσιασμό έδωσαν μορφή στις ιδέες τους μέσα από την τέχνη.

Σήμερα, Τετάρτη 16 Οκτωβρίου, τα παιδιά της Ε’ και της ΣΤ’ τάξης, απόλαυσαν ένα χορταστικό αφιέρωμα στην Επιστήμη! Επισκεφτήκαμε το ίδρυμα Ευγενίδου και συμμετείχαμε σε δύο προγράμματα.



Πρώτα παρακολουθήσαμε την ταινία “Πέρα από τη Γη” στον θόλο του Πλανηταρίου.
Η ταινία μας έδειξε τη μεγάλη περιπέτεια του Διαστήματος, που ξεκίνησε το 1957 με την εκτόξευση του Σπούτνικ 1, και συνεχίζεται. Έκτοτε, οι ρομποτικές μας διαστημοσυσκευές έχουν ταξιδέψει στα πέρατα του Ηλιακού μας συστήματος, διευρύνοντας κατά πολύ τις γνώσεις μας για τους παράξενους κόσμους που εμπεριέχει. Από τον καυτό Ερμή στον παγωμένο Πλούτωνα και από την Ζώνη των Αστεροειδών στο μακρινό Νέφος Οορτ, στις παρυφές της βαρυτικής κυριαρχίας του Ήλιου, πραγματοποιήσαμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνωριμίας με τους πλανήτες και τους δορυφόρους του Ηλιακού συστήματος.



Αμέσως μετά παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα “Εκρηκτική Επιστήμη”, μία σειρά επιλεγμένων εντυπωσιακών πειραμάτων που παρουσίασε στα παιδιά θεμελιώδεις έννοιες της Φυσικής και της Χημείας.



Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με γνωστά φυσικά μεγέθη, όπως αυτά του όγκου και τις πίεσης και εξοικειώθηκαν με βασικές χημικές αντιδράσεις όπως αυτές της καύσης. Μεταξύ άλλων, ήρθαν σε επαφή με τις ιδιότητες των αερίων, χρησιμοποιώντας μπαλόνια, και είδαν πώς μεταμορφώνεται ένα απλό πλαστικό μπουκάλι σε πύραυλο.



Αναπτύχθηκε έτσι η διερευνητική τους σκέψη, με σκοπό τη σύνδεση γνωστών φαινομένων και θεωρητικών εννοιών.







Σήμερα, επισκεφτήκαμε με τα παιδιά μας, όλων των τάξεων, τον χώρο Flisvos padel academy, αθλητικό συγκρότημα στο Παλαιό Φάληρο, για να γιορτάσουμε όλοι μαζί την Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού.



Το πρόγραμμα είχε πολλές αθλητικές δραστηριότητες και διάφορα διαγωνιστικά παιχνίδια.



Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με πολλά αγωνίσματα, ενθουσιάστηκαν με την εναλλαγή των αθλημάτων και διασκέδασαν με την ψυχή τους!



Βασικός στόχος των δραστηριοτήτων της σημερινής ημέρας ήταν η ενεργοποίηση των μαθητών/τριών για συμμετοχή τους σε οργανωμένες αθλητικές δράσεις, μέσω της ενημέρωσής τους για τα ευεργετικά οφέλη της άθλησης, με στόχο την απόκτηση ενός υγιούς τρόπου ζωής.



Οι δράσεις υλοποιήθηκαν σε ελεγχόμενο περιβάλλον και ήταν διαμορφωμένες, σύμφωνα με τα γνωστικά επίπεδα και το αντίστοιχο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου, προωθώντας την όξυνση του πνεύματος συνεργασίας, την αξία της δυναμικής της ομάδας, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και την ανάπτυξη δεξιοτήτων.


